Szkoła Podstawowa im. św. Brata Alberta w Czechówce

tel. / fax.: 12 274 65 70

spczechowka@interia.pl

Wycieczka klas I-III do Ojcowa

W dniu 14.06.2016r. Uczniowie klas I-III wraz z nauczycielkami udali się do Ojcowa.

Celem wycieczki było zwiedzanie Ojcowskiego Parku Narodowego oraz uwrażliwienie uczestników na piękno ojczystego kraju. O godzinie 8:00 odbył się wyjazd spod szkoły. Na miejscu zaczęliśmy naszą wyprawę od Groty Łokietka, do której prowadziła krótka, wznosząca się w górę leśna dróżka. W jaskini pan przewodnik opowiedziała nam o grocie, o Łokietku i dlaczego tam przebywał. Potem spacerem wędrowaliśmy Doliną Prądnika. Były tam wysokie skały. Przechodziliśmy przez Bramę Krakowską. Wędrowaliśmy obok Igły Deotymy. Na chwilę zatrzymaliśmy się przy „Źródle Miłości”. Później krótkim spacerem dotarliśmy do Ruin „Kazimierzowskiego” Zamku w Ojcowie. Oglądaliśmy tam studnię. Przewodnik opowiadał nam o historii zamku. Następnie udaliśmy się do autokaru, by wyruszyć w dalszą drogę. Dotarliśmy do Zamku w Pieskowej Skale. Obejrzeliśmy dziedziniec zamku oraz wysłuchaliśmy o nim legendę. Nstępnie udaliśmy się na wędrówkę do Maczugi Herkulesa. Po kilku chwilach byliśmy na miejscu. Maczuga miała 25 m wysokości! Następnie udaliśmy się do autokaru. Wyruszyliśmy w drogę powrotną. Wycieczka do Ojcowa była interesująca, ponieważ dowiedzieliśmy się dużo o Ojcowskim Parku Narodowym. Przy okazji świetnie bawiliśmy się. Dotleniliśmy się świeżym powietrzem i mogliśmy cieszyć się sobą nawzajem.