Szkoła Podstawowa im. św. Brata Alberta w Czechówce

tel. / fax.: 12 274 65 70

spczechowka@interia.pl

Kraków legendarny oraz historyczny czyli wycieczka klasy IV oraz V do Krakowa

Dnia 15 października klasa IV oraz uczniowie jednej grupy z klasy V udali się na wycieczkę do Krakowa.

Ten długo wyczekiwany wyjazd rozpoczeliśmy od zwiedzania Starego miasta. Wraz z wynajętą panią przewodnik poznawaliśmy krakowskie legendy i historię Krakowa. Wszystko to oglądając miejsca oraz patrząc na obiekty i zabytki, o których właśnie była mowa. Słyszeliśmy o historii i legendach związanych z Kościołem Mariackim oraz krakowskim rynkiem,wysłuchaliśmy hejnał mariacki poznając jego genezę,  przeszliśmy się do najstarszej uczelni w Polsce słuchając historii o Nawojce, przemierzyliśmy odcinek dawnego traktu bursztynowego udając się w kierunku Smoka Wawelskiego, aby naszą podróż zakończyć na Wzgórzu Wawelskim. Tutaj ponownie dowiedzieliśmy się kilka faktów na temat tego miejsca oraz Katedy Wawelskiej, by następnie udać się na lekcje muzealną. A była to niezwykła lekcja, ponieważ miała miejsce w dawnj siedzibie królów czyli na Zamku Wawelskim. Wraz z panią przewodnik przemierzylismy apartamenty i komnaty królewskiej podziwiając ich piękne sale. Usłyszelismy min. legendy o głowach wawelskich, o Stańczyku, smokach i świętym Jerzym. Widzieliśmy to co Wawel ma najcenniejszego czyli m.in. arrasy królewskiej, jednocześnie pozanjąc ich historie oraz próbując opisać, co się na nich znajduje.

Wycieczka okazała się być nie tylko interesująca, ale również bardzo edukacyjna.